Archiwum wpisów

Kult: Powrót Demiurga – odc. 1  

Kult: Powrót Demiurga – odc. 1  

Prezentujemy pierwszy odcinek kampanii Powrót Demiurga, którą rozgrywamy w systemie Kult: Boskość utracona. To solarpunkowa wariacja świata, który stworzyliśmy wspólnie z graczkami i graczami, a której kolejne elementy dokładane są w miarę upływającej historii.

Kult RPG: Powrót Demiurga

Kult RPG: Powrót Demiurga

Rozpoczynamy kolejną kampanię w Kulcie. Tym razem będzie to opowieść o alternatywnej rzeczywistości. Mieście New San Francisco i ludziach, którzy mimo życiowych sukcesów i poczucia spełnienia, duszą się w utopijnej wizji świata łączącego w sobie technokratyzm, solarpunkowe i cyberpunkowe założenia.

Kult: BRO Lyngør – odc. 4

Kult: BRO Lyngør – odc. 4

Wielkimi krokami zbliżamy się do finału mrocznej historii o społeczności norweskiej wyspy. Na Lyngør nic nie jest tym, czym się wydaje na pierwszy rzut oka. Mała społeczność wyspy skrywa sekret, który sprawi, że nasi bohaterowie zaczną kwestionować własną tożsamość.

Kult: BRO Lyngør – odc. 3

Kult: BRO Lyngør – odc. 3

Zapraszamy do obejrzenia kolejnej odsłony BRO. Rutynowe z pozoru zlecenie prowadzi bohaterów – członków ekipy filmowej – w głąb mrocznej tajemnicy mieszkańców wyspy, a otaczająca ich gra pozorów powoli zaczyna się kruszyć. Odpowiedzi wydają się być coraz bliżej…

Nowa przygoda w Zew Cthulhu

Nowa przygoda w Zew Cthulhu

Harlemski renesans to eksplozja i kulturalne odrodzenie afroamerykańskiej muzyki, sztuki, literatury, mody i teatru, w samym sercu Nowego Jorku lat 20-tych ubiegłego wieku. To czas emancypacji, politycznych debat i artystycznych eksperymentów, to czas budowania nowej tożsamości Afroamerykanów.

Kult: BRO Lyngør – odc. 2

Kult: BRO Lyngør – odc. 2

Zapraszamy na historię w konwencji folk horroru. Bro to norweskie słowo oznaczające “pomost”. Zanurz się w opowieść o skandynawskim archipelagu, jego mieszkańcach i mieszkankach, tajemnicach, mrocznych sekretach i tradycji, która bywa silniejsza niż cokolwiek innego.

Kult: BRO Lyngør – odc. 1

Kult: BRO Lyngør – odc. 1

Rozpoczynamy nowy rozdział w Grach Frejtaga. Będą to publikowane sesje RPG. Na pierwszy rzut idzie przygoda w Kulcie, której akcja dzieje się na niewielkim norweskim archipelagu Lyngør. To opowieść o małej społeczności, dla której związek z miejscem i historią jest fundamentem jej przetrwania.

Bezpieczna i włączająca atmosfera podczas rozgrywek RPG

Bezpieczna i włączająca atmosfera podczas rozgrywek RPG

Prezentujemy najnowszy materiał Gier Frejtaga, w którym dzielimy się naszymi przemyśleniami dotyczącymi budowania dobrej i bezpiecznej atmosfery podczas sesji RPG. Zawarte w nim wskazówki skierowane są zarówno do graczek i graczy, jak i osób mistrzujących. Sprawdzą się podczas jednostrzałów, przygód złożonych z kilku sesji oraz trwających lata kampanii.

Recenzja „Vaesen. Mityczne istoty”

Recenzja „Vaesen. Mityczne istoty”

Zachęcamy do zapoznania się z recenzją podręcznika Vaesen. Mityczne Istoty, którą przygotowali wspólnie Ernest i Gabriela. Dowiesz się z niej, o czym jest ta gra, poznasz zarys skandynawskiego oraz polskiego settingu, dowiesz się również więcej o mechanice oraz zasadach tworzenia postaci, rozgrywki i zarządzania Siedzibą.

Zapiski gnomicy Lilli, czyli „Klątwa Strahda” oczami graczki

Zapiski gnomicy Lilli, czyli „Klątwa Strahda” oczami graczki

„Klątwa Strahda” to pierwsza kampania w świecie Dungeons & Dragons (5 ed.), którą mam przyjemność rozgrywać przy stole. Wraz z Tomkiem, Asią i Dawidem tworzymy dzielną drużynę złożoną z druidki, palladyna, łowczyni i barda. Mistrzuje nam oczywiście Ernest Smutalski, dedeczkowy guru ekipy Gier Frejtaga.

Etiudy kultowe – opis metody dla MG

Etiudy kultowe – opis metody dla MG

Jeżeli podobnie jak ja: masz problem z zamknięciem historii w ramach jednego spotkania, nie przepadasz za prowadzeniem tych samych przygód kilka razy, chciałbyś lub chciałabyś wprowadzić do gry bardzo różne wątki, lokalizacje, problemy, ale najzwyczajniej w świecie nie masz na to czasu, a do tego chcesz się nauczyć jeszcze lepiej improwizować, to wierzę, że mój pomysł cię zainteresuje.

Mörk Børg w klimatach azjatyckich

Mörk Børg w klimatach azjatyckich

W co gramy: Mörk Borg Mörk Børg w klimatach azjatyckichTekst: Damian NiemirPo dłuższej przerwie wpadł nam na onlajnowy stół typowo przerywnikowy system - Mörk Børg. Tym razem w zmniejszonym składzie, tylko z czarodziejką ekologiczną - Daeru, której...

Nagrywane sesje RPG z udziałem GF

Nagrywane sesje RPG z udziałem GF

Co jakiś czas mamy okazję zagrać wspólnie z naszymi znajomymi z różnych inicjatyw RPG-owych. Z racji, że trochę się tego zebrało, to postanowiliśmy zrobić małe zestawienie. A nuż, może będziecie zainteresowani i zainteresowane!

Grudniowe konwenty RPG z udziałem GF

Grudniowe konwenty RPG z udziałem GF

W dniach 4-5.12.2021 poprowadzimy prelekcje, warsztaty i sesję RPG w ramach dwóch wydarzeń konwentowych: Inny Wymiar – festiwal gier i fantastyki oraz Rawski Weekend RPG.

Recenzja „Zstąpienie do Avernusa” do D&D

Recenzja „Zstąpienie do Avernusa” do D&D

rzedmiotem niniejszej recenzji jest przygoda Baldur’s Gate – Zstąpienie do Avernusa, czyli opublikowana przez wydawnictwo Rebel kampania do piątej edycji systemu Dungeons & Dragons, w trakcie której bohaterowie będą mieli okazję poprowadzić swoje postacie od poziomu pierwszego do trzynastego. Niniejsza recenzja przeznaczona jest przede wszystkim dla Mistrzów i Mistrzyń Gry.