Artykuły
Mistrzowie i Mistrzynie Gry, graczki i gracze – każdy znajdzie tu coś dla siebie. Grając i tworząc, przygotowuję również artykuły na tematy luźno związane z RPG. Zapoznasz się z nimi tutaj.
materiały dodatkowe do Zewu Cthulhu
Okultyzm w Polsce
dwudziestolecia międzywojennego
Okultyzm #7: Duchy w Belwederze (1/2)
Kolejnym przystankiem w cyklu „Okultyzm w Polsce dwudziestolecia międzywojennego” jest tekst „Duchy w Belwederze”. W części pierwszej omówimy powiązania Józefa Piłsudskiego z potężnym artefaktem, ukrytym pod Wawelem.
Okultyzm #6: Mędrzec z Port Said
Powracamy po przerwie z cyklem okultystycznym. Kolejne części będą ukazywały się w ostatni poniedziałek miesiąca. W dzisiejszym artykule przeczytacie o Mieczysławie Geniuszu, Mędrcu z Port Said.
Okultyzm #5: ludzie, którzy zajrzeli za kurtynę
Czasami pytacie mnie, czy historie, które zawieram, w tym cyklu są wytworem mojej wyobraźni. I za każdym razem odpowiadam, tak jak w pierwszej części, że bazuję na materiałach, które opisują tamte niezwykłe czasy i nie dodaję od siebie nic poza samym wyborem wątków i dostosowanie ich do tego, co chcę wam opowiedzieć.
Okultyzm #4: golemy Franka Kluskiego!
Dziś opowiem wam o Franku Kluskim (wł. Teofilu Modrzejewskim, 1873- 1943). Mężczyzna znany był z pracy reportera prasowego oraz w środowiskach spirytystów jako medium. Zasłynął ze zjawiska, które określone zostało mianem „materializacji bytów duchowych”.
Okultyzm #3: śmierć nie istnieje
Opowiem Wam dzisiaj o najbardziej znanym spośród tzw. „cichych spirytystów”, doktorze Ksawerym Watraszewskim, pełniącym od 1883 r. funkcję naczelnego lekarza w szpitalu św. Łazarza w Warszawie. W roku 1893 miał przyjemność poznać niejakiego Juliana Ochorowicza, polskiego psychologa, teoretyka pozytywizmu i badacza psychologii eksperymentalnej w zakresie zjawisk mediumicznych.
Okultyzm #2: wróżbici i kontakty z duchami
Co oznacza wspomniana metagnomia? To inaczej dar jasnowidzenia, od greckich słów meta – poza oraz gnome – rozum. Poniżej przedstawię Wam kilka sylwetek, które mogą być dla Was inspiracją do stworzenia barwnych postaci niezależnych.