Archiwum wpisów

Bezpieczna i włączająca atmosfera podczas rozgrywek RPG

Bezpieczna i włączająca atmosfera podczas rozgrywek RPG

Prezentujemy najnowszy materiał Gier Frejtaga, w którym dzielimy się naszymi przemyśleniami dotyczącymi budowania dobrej i bezpiecznej atmosfery podczas sesji RPG. Zawarte w nim wskazówki skierowane są zarówno do graczek i graczy, jak i osób mistrzujących. Sprawdzą się podczas jednostrzałów, przygód złożonych z kilku sesji oraz trwających lata kampanii.

Recenzja „Vaesen. Mityczne istoty”

Recenzja „Vaesen. Mityczne istoty”

Zachęcamy do zapoznania się z recenzją podręcznika Vaesen. Mityczne Istoty, którą przygotowali wspólnie Ernest i Gabriela. Dowiesz się z niej, o czym jest ta gra, poznasz zarys skandynawskiego oraz polskiego settingu, dowiesz się również więcej o mechanice oraz zasadach tworzenia postaci, rozgrywki i zarządzania Siedzibą.

Etiudy kultowe – opis metody dla MG

Etiudy kultowe – opis metody dla MG

Jeżeli podobnie jak ja: masz problem z zamknięciem historii w ramach jednego spotkania, nie przepadasz za prowadzeniem tych samych przygód kilka razy, chciałbyś lub chciałabyś wprowadzić do gry bardzo różne wątki, lokalizacje, problemy, ale najzwyczajniej w świecie nie masz na to czasu, a do tego chcesz się nauczyć jeszcze lepiej improwizować, to wierzę, że mój pomysł cię zainteresuje.

Nagrywane sesje RPG z udziałem GF

Nagrywane sesje RPG z udziałem GF

Co jakiś czas mamy okazję zagrać wspólnie z naszymi znajomymi z różnych inicjatyw RPG-owych. Z racji, że trochę się tego zebrało, to postanowiliśmy zrobić małe zestawienie. A nuż, może będziecie zainteresowani i zainteresowane!

Grudniowe konwenty RPG z udziałem GF

Grudniowe konwenty RPG z udziałem GF

W dniach 4-5.12.2021 poprowadzimy prelekcje, warsztaty i sesję RPG w ramach dwóch wydarzeń konwentowych: Inny Wymiar – festiwal gier i fantastyki oraz Rawski Weekend RPG.

Recenzja „Zstąpienie do Avernusa” do D&D

Recenzja „Zstąpienie do Avernusa” do D&D

rzedmiotem niniejszej recenzji jest przygoda Baldur’s Gate – Zstąpienie do Avernusa, czyli opublikowana przez wydawnictwo Rebel kampania do piątej edycji systemu Dungeons & Dragons, w trakcie której bohaterowie będą mieli okazję poprowadzić swoje postacie od poziomu pierwszego do trzynastego. Niniejsza recenzja przeznaczona jest przede wszystkim dla Mistrzów i Mistrzyń Gry.

Recenzja „Widma nad Arkham”

Recenzja „Widma nad Arkham”

Recenzujemy największą polską grę paragrafową. Czym dokładnie jest taki rodzaj gry i czy warto mieć ją u siebie? O tym dowiecie się od Gabrieli.

Okultyzm #7: Duchy w Belwederze (1/2)

Okultyzm #7: Duchy w Belwederze (1/2)

Kolejnym przystankiem w cyklu „Okultyzm w Polsce dwudziestolecia międzywojennego” jest tekst „Duchy w Belwederze”. W części pierwszej omówimy powiązania Józefa Piłsudskiego z potężnym artefaktem, ukrytym pod Wawelem.

Okultyzm #6: Mędrzec z Port Said

Okultyzm #6: Mędrzec z Port Said

Powracamy po przerwie z cyklem okultystycznym. Kolejne części będą ukazywały się w ostatni poniedziałek miesiąca. W dzisiejszym artykule przeczytacie o Mieczysławie Geniuszu, Mędrcu z Port Said.

Okultyzm #5: ludzie, którzy zajrzeli za kurtynę

Okultyzm #5: ludzie, którzy zajrzeli za kurtynę

Czasami pytacie mnie, czy historie, które zawieram, w tym cyklu są wytworem mojej wyobraźni. I za każdym razem odpowiadam, tak jak w pierwszej części, że bazuję na materiałach, które opisują tamte niezwykłe czasy i nie dodaję od siebie nic poza samym wyborem wątków i dostosowanie ich do tego, co chcę wam opowiedzieć.

Okultyzm #4: golemy Franka Kluskiego!

Okultyzm #4: golemy Franka Kluskiego!

Dziś opowiem wam o Franku Kluskim (wł. Teofilu Modrzejewskim, 1873- 1943). Mężczyzna znany był z pracy reportera prasowego oraz w środowiskach spirytystów jako medium. Zasłynął ze zjawiska, które określone zostało mianem „materializacji bytów duchowych”.

Okultyzm #3: śmierć nie istnieje

Okultyzm #3: śmierć nie istnieje

Opowiem Wam dzisiaj o najbardziej znanym spośród tzw. „cichych spirytystów”, doktorze Ksawerym Watraszewskim, pełniącym od 1883 r. funkcję naczelnego lekarza w szpitalu św. Łazarza w Warszawie. W roku 1893 miał przyjemność poznać niejakiego Juliana Ochorowicza, polskiego psychologa, teoretyka pozytywizmu i badacza psychologii eksperymentalnej w zakresie zjawisk mediumicznych.

Okultyzm #2: wróżbici i kontakty z duchami

Okultyzm #2: wróżbici i kontakty z duchami

Co oznacza wspomniana metagnomia? To inaczej dar jasnowidzenia, od greckich słów meta – poza oraz gnome – rozum. Poniżej przedstawię Wam kilka sylwetek, które mogą być dla Was inspiracją do stworzenia barwnych postaci niezależnych.

Okultyzm #1: sekta czcicieli szatana

Okultyzm #1: sekta czcicieli szatana

Na siódmej stronie Ilustrowanego Kuryera Codziennego z dnia 5 września 1930 r. widnieje następujący nagłówek: „Czciciele szatana” w Warszawie wpadli w ręce policji. Z tekstu dowiadujemy się o skandalicznych występkach szarlatana Czesława Czyńskiego. Mamiącego swoje ofiary i wyłudzającego od nich spore sumy pieniężne.

Maski Nyarlathotepa oczami Strażnika Tajemnic

Maski Nyarlathotepa oczami Strażnika Tajemnic

Ten materiał video został przygotowany z okazji zapowiadanego wydania przez Black Monk Games polskiej edycji kampanii „Maski Nyarlathotepa”. Jako jedni z Patronów Masek wiedzieliśmy, że będziemy chcieli dodać także coś od siebie.